Ties en de trommel

Ties trommelt de hele dag. Ties trommelt overal waar hij is en op alles wat hij tegenkomt. Dat begint al op de rand van zijn bed als hij ‘s ochtends wakker wordt. Op de tafel en op de stoel, het gaat maar door. Als zijn moeder hem iets vraagt, geeft hij trommelend antwoord! Met een roffeltje of een ritme.
Ook op school kan Ties niet anders dan trommelen. In de klas begrijpen ze hem niet. De kinderen op school vinden hem maar raar. Ties is anders. En de ritmes die hij speelt, zijn dat eigenlijk wel antwoorden op de vragen die worden gesteld? Ties is boos en teleurgesteld. “Ik ga weg!”, zegt hij. “Op zoek naar iemand die me wel begrijpt.”

Zal hij iemand vinden? Iemand die hem echt begrijpt? Kunnen wij leren om Ties te begrijpen en zijn taal te spreken?

 

Doelgroep Groep 1 en 2
Locatie Speel- of gymlokaal eigen school of school in de wijk/buurt
Lesruimte Lege speelruimte minimaal 5 bij 4 m
Benodigdheden door de school te verzorgen De leerlingen zitten op banken of stoeltjes

 

Eventueel: leerlingen mogen zelfgemaakte schud- of slaginstrumenten gebruiken

Duur 50 minuten
Aantal deelnemers 2 reguliere groepen, max. 60 kinderen. Bij meer graag even contact.
Prijs (all-in) € 400,00 per voorstelling

€ 640,00 voor 2 aansluitende voorstellingen op dezelfde locatie

Aansluiting bij leergebied Kunstzinnige oriëntatie
Aansluiting bij kerndoel 54
Creatief proces Oriënteren en uitvoeren
Vakoverstijgende mogelijkheden Deze voorstelling sluit aan bij de Piramide-methode die door veel basisscholen wordt  gebruikt in de groepen 1 en 2. De voorstelling laat zich vooral inspireren door het project ‘kunst’, maar er worden elementen uit verschillende projectboeken gebruikt.
Onderdeel van de Kaliber leerlijn Muziek
Bijzonderheden Bij deze voorstelling is een lesbrief ontwikkeld. In de lesbrief vindt u lessuggesties om na de voorstelling met de leerlingen in uw eigen groep uit te voeren.

 

Contact: educatie@kaliberkunstenschool.nl